Klachtenregeling – Huisartsenpraktijk de Vijver-Lunter – Scherpenzeel

Huisartsenpraktijk de Vijver

Huisartsen

Mw. M.H. Lunter & mw. A. Roemer.

Zelfstandige waarnemers mw. E.M. Grosfeld, mw. M.S. van Kamp en dhr M. Volman.

Wij zijn van 8-17 uur telefonisch bereikbaar voor afspraken, uitslagen, overleg en advies via telefoonnummer 033-2772179, waarbij u kunt kiezen voor een terugbel afspraak.

Bovendien kunt u in ons patiëntportaal 24 uur per dag snel, veilig en online zaken regelen, zoals herhaalrecepten aanvragen, vragen stellen en afspraken inplannen.

Spoedgevallen

Bij SPOED eisende hulpvragen overdag: via telefoonnummer 033-2772179 kiest u optie 1 en wordt DIRECT te woord gestaan.

SPOED eisende zorg in avond, nacht en weekend wordt verzorgd door Huisartsenpost Amersfoort na telefonische afspraak via 085 – 773 11 00 (gratis). Inwoners van Renswoude en Overberg kunnen Spoedpost Gelderse Vallei bellen via 0318 – 200 800.

Levensbedreigend? Bel 112!

Locatie

Onze praktijk is gevestigd in Eerstelijnscentrum Het Foort, Vijverlaan 4E te Scherpenzeel.

Het praktijkgebied waarin wij zorg verlenen bestaat uit postcode 3925, daar buiten altijd in overleg.

Klachtenregeling

Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts

Wij willen als huisartsenpraktijk graag professionele huisartsgeneeskundige zorg leveren. Wij vinden het belangrijk dat u ons daarin vertrouwt.

Ondanks dat streven is het mogelijk dat u ontevreden bent na contact met onze praktijk. We stellen het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen en ervan leren voor de toekomst.

U kunt dit melden door een klachtenformulier in te vullen en bij ons in te leveren. Dit formulier is bij de praktijkmedewerkers verkrijgbaar en onderaan deze webpagina te vinden.

De klachtencoördinator van de praktijk neemt uw klacht in behandeling.
De huisarts of een andere medewerker kan u bellen als uw klacht nog niet helemaal duidelijk is. Daarna geven we telefonisch of in een gesprek een reactie op uw klacht. Wij streven ernaar om uw klacht binnen een maand in behandeling te nemen en af te ronden.

Is dit lastig voor u, is de situatie complex of komt u er met ons niet uit, dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken op telefoonnummer 088 0229190.

Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.

Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u in de folder vinden in de wachtkamer en op www.skge.nl.

Verder is van belang dat de waarnemend huisartsen als zelfstandige hun eigen klachtenregeling bij de SKGE hebben.

Stap 1 van 2
Klacht

Stap 2 van 2
Samenvatting

Klacht

Onderwerp
Naam
E-mailadres
Klacht

Persoonsgegevens die u verstrekt gebruiken wij uitsluitend om u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Zie hiervoor ook ons Privacystatement. Door op 'Klacht versturen' te drukken gaat u hiermee akkoord.

Akkoord